miercuri, 16 octombrie 2013

Proba 5. Cand te gandesti la Miez de lapte, la ce te mai gandesti?




         Am auzit prima data de “miez de lapte” la o reclama aparuta la televizor, dar fiind ocupata cu altceva am auzit doar aceasta denumire si am inceput sa-mi pun neuronii in functiune si sa fac o legatura intre miez si lapte dar recunosc ca nu am reusit.

         Conform DEX, miez = parte interioara moale a unui fruct, paine, etc, inima, centru.

          Daca miezul este centru a ceva solid, mi-am pus intrebarea , ca un copil mic, laptele sau ceva lichid are miez? Ca doar nu au stors laptele pana au ajuns la nucleu, si daca ar fi asa va dati seama cat lapte ar fi trebuit sa existe pentru a face atata branza?
        Pana la urma partea cu miezul tot nu am inteles-o, dar recunosc ca e o branza buna si foarte aspectuoasa. 

        Am avut ocazia de multe ori sa mananc miez de lapte de diferite sortimente, in diferite perioade si am observat ca gustul depinde de loturi, sau poate de conditiile de depozitare din magazine. Nu stiu, dar cert este ca uneori branza era mai buna, alteori mai putin buna. 
        Imi place ca o poti folosi atat ca mancare la preparate reci sau calde, cat si ca desert asociata cu fel de fel de fructe proaspete sau dulceturi preparate sau nu in casa.

         Acuma ca tot mi-am adus aminte de preparatele calde cu miezul de lapte, nu pot intelege cum de nu se topeste, sau nu-si schimba forma nici la 200 grade C? Din cate stiu eu orice branza la temperaturi ridicate isi schimba forma, dar aceasta ramane intacta…stiu ca orice branza contine cheag, dar si acesta , la temperaturi ridicate devine lichid asa ca nu cred ca ar fi aportul cheagului aici…..Mmmmm, oare sa fie cu adevarat extras nucleul din lapte si atunci acesta nu isi modifica forma? Ar fi o varianta.


             Lasand la o parte denumirea si despicarea firului in 4 , recunosc ca in acest moment in care scriu, imi vine in minte o salata de gulii cu ou si mini miez de lapte, cum ii spun eu…O bunatate!!!….Ma duc sa imi fac o portie. Veniti si voi?
            Dar sa nu uit….voi la ce va ganditi cand spuneti “Miez de lapte”?

          Articol scris pentru SuperBlog2013.

P.S. Pozele sunt preluate de pe blogul culinar personal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu