duminică, 6 octombrie 2013

Proba 2. Viata sanatoasa la tine acasa



 
          „Dimineata mananca ca un rege, la pranz ca un print, iar seara ca un cersetor”.  

          Micul dejun este cea mai importanta masa intr-o zi, si trebuie sa-i acordam atentie maxima. Micul dejun trebuie sa asigure hrana pentru toata ziua, in cazul in care suntem prea ocupati sa  mai apucam sa mancam altceva, tot el este cel care iti da energie, te ajuta sa te concentrezi,  te scapa de colesterol si te ajuta sa iti mentii greutatea. Dupa cum vedeti micul dejun chiar nu trebuie evitat.
           Chiar daca i se spune „micul” dejun, el ar trebui sa fie „mare”. Dar oare cat de mare? Ca volum sau ca si calorii?
           Ei bine masa calorica conteaza, iar un mic dejun sanatos pentru mine inseamna o felie de paine, o bucatica de branza da casa, o cana de lapte sau ceai, putina dulceata facuta de mama si uneori cate un ou fiert.
           Este foarte recomandat ca dimineata sa se consume si un pahar de suc proaspat stors, dar cum mie nu-mi face foarte bine sucul baut dimineata la prima ora, il las mai spre pranz si cel mai mult imi place sa beau suc de rosii. Veti spune ca el merge bine cu o votca, dar eu il beau simplu...O bunatate. Chiar acuma merg sa-mi pun un pahar....


          Am revenit cu sucul de rosii langa mine. Nu este proaspat facut, ci conservat pentru iarna, dar tot e gustos.
         Vara cand rosiile sunt din plin, carnoase si aromate, imi fac provizii sanatoase pe care apoi le trec prin storcator de fructe, dau cateva clocote la suc si apoi il torn in sticle si sta fain frumos pana anul urmator cand apar rosii frumoase de gradina.
          Stiu ca storcatorul meu este antic si de demult si mi-ar trebui altul care sa nu arunce prea multa parte buna, dar promit ca atunci cand imi voi permite imi voi lua un storcator presare la rece de aici.
           Imi plac aceste storcatoare pentru ca stoarcerea se face prin masticare si presare nu prin razuire ca storcatorul meu vechi, obtinand astfel mai mult suc cu mai multe vitamine. Cu acest storcator poti face atat sucuri simple, cat si sucuri cu pulpa avand mai multe site in functie de dorinta fiecaruia. Super inventie.
           Am terminat de baut sucul si ma gandesc daca sa-mi mai pun sau nu ;)

Articol scris pentru SuperBlog2013.

2 comentarii: